2011. szept. 22.

20-22. napok

Kicsit elmaradtam, elnézést kérek mindenkitől! Szép sorjában tehát:

20. nap: Egy étel/ital/desszert receptje, amit télen szívesen készítesz!

Télen minden formában jöhet a savanyúkáposzta!
Levesként is nagyon szeretjük:

Apróra vágott húsos füstölt szalonnát egy lábasban megpirítok (mennyiség ízlés szerint), hozzáadok egy fej finomra vágott vöröshagymát. Ha már üvegesre párolódott, felöntöm 1 liter húslevessel (ha épp nincs, leveskockából is jó), beleteszek 25 dkg megmosott, összevágott savanyú káposztát. Puhára főzöm, végül tejszínnel dúsítom.
Ízesíteni lehet még fokhagymával, rozmaringgal.
Tálaláskor mehet a tetejére vékony csíkokra vágott, pirított füstölt tarja, de enélkül is nagyon finom, gyors és egyszerű :)

21. nap: Egy művészeti alkotás/esemény, amit télen szívesen megnézel/meghallgatsz/elolvasol
Télen az adventi vásárokat szeretem nagyon, szokott lenni Miklóson is, advent első vasárnapján. Tavaly nem mentünk ki, mert rettentő hideg volt, de egy évvel korábban igen, egész nap simogató napsütés kényeztetett minket, és nagyon jó hangulat volt.
Ha tehetem, a Vörösmarty térre is ellátogatok, az ajándékok egy részét is meg szoktam venni ilyenkor. Ugyanazt jelenti számomra, mint a nyári Mesterségek Ünnepe.

22. nap: Egyik kedvenc alkotásod, amit télen készítettél

Egyértelműen ő a favorit, nagyon szerettem is fűzni, no meg azt a személyt is nagyon szeretem, akinek készült :) Még jó, hogy családtag, így időnként viszontlátom a nyakában :)

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Precioso!!!!

horimarika írta...

A savanyú káposzta nálam is kedvenc téli étel...

Jutka írta...

De szép!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...